Tuesday, June 15, 2010

Silmad särama...



Enne suurt suve kohtusid uuendajad kevadhooajal viimast korda. Seekord sukeldusime koos Andres Kuusikuga põnevasse turundusmaailma. Nii nagu Andres ise nimetab, on turundus silmade säramise kunst: oluline on see, et säravad nii kliendi kui ka sinu enda silmad. Vürtsikate lugude ja näidetega koolituspäev pakkus kamaluga tarkust ja palju mõtlemisainet. Nüüd on ülesandeks tegeleda segmenteerimisega ja leida vastused nii mitmelegi olulisele küsimusule:

Millised on minu 1-2 põhisegmenti?
Millised on need motiivid, miks peaks inimesed tahtma minu toodet/teenust osta?
Milliseid vajadusi nad saavad selle tootega rahuldada?
Mida ma saan oma tootele lisada, et eristuda konkurentidest?
Milliste toodete/ teenustega kombineerimisel saavutan eriti hea sünergia?
Milliseid partnereid pean kaasama?
Kuidas saan oma klienti üllatada?
Kuidas ma julgustan oma kliente (kriitilist) tagasisidet andma?
Millistest inimestest koosneb minu meeskond?
Milliseid assotsiatsioone tahan oma tootega inimeste meeltes luua?
Milliste materiaalsete vahenditega kommunikeerin oma toote väärtusi klientidele?
Kuidas minu toote/ teenuse/ firma nimi või märk edastab minu toote väärtusi?


Koolitusel jäi kõlama koostöö tähtsus partnerite vahel, lisaväärtuse pakkumine ning vajadus pideval uueneda. Teisisõnu, ühe uuendusega pikalt ei ela: oluline on pidev uuenemine. Samuti tasub mõelda, kuidas saada oma valdkonnas parimaks. Viimaks julgustati tunnustama neid kliente, kes sulle kaebuse teevad ehk annavad tagasisidet. Tänu neile on meil midagi uut juurde õppida...

Suvel puhkame ja ootame uuendajatelt küllakutseid. Jätkame augustis internetiturunduse koolitusega. Samuti leiab esmakordselt aset Uuendajate Suvekool, kus kohtuvad uuendajad nii Valga- kui ka Tartumaalt.

No comments:

Post a Comment